Van Poecke & Zn

Case Van Poecke & Zn

Van Poecke & Zn is een groothandel die zich al twee generaties lang specialiseert in de teelt en verkoop van verschillende plantensoorten. Het bedrijf uit Wetteren startte in 1980 met het kweken van planten in de volle grond, maar is sindsdien overgeschakeld naar de containerteelt. Van Poecke & Zn richt zich voornamelijk op het telen van groenblijvende haagplanten, zoals coniferen en biedt hierin een uitgebreid assortiment aan planten van topkwaliteit aan.

Van >50 naar 1

Stijging in positie belangrijkste Engelse trefwoord
“Dutch wholesale plant suppliers”

START VAN TRAJECT GROEI IN TRAJECT

START VAN TRAJECT
groei

GROEI IN TRAJECT
groei

“Sinds 2016 zijn wij klant bij Grizzly en hebben ze hebben er voor gezorgd dat we goed te vinden zijn! Zeer tevreden over de aanpak en de manier van werken!”

Koen van Poecke / Van Poecke & Zn

relatiebeer-grizzly

Wat is het doel van onze samenwerking?

Van Poecke & Zn ging de samenwerking aan met Grizzly New Marketing om hun online zichtbaarheid te boosten. Dit zowel in eigen land, als op de internationale markt. Het bedrijf werd online nog niet gevonden op zijn belangrijkste zoektermen en kreeg bijgevolg onvoldoende verkeer naar zijn website. Het doel was daarom om de online vindbaarheid van de plantenkwekerij te verbeteren, zowel nationaal als internationaal.

Wil je meer weten?

LOCAL

NATIONAL

E-COMMERCE

Start
  • 20 Trefwoorden
  • Geoptimaliseerde campagnepagina’s
  • Linkbuilding Basic
  • Google Ads Search
  • Adviesrapport
  • Maandelijkse rapportage
  • Vast klantenserviceteam

Wat zijn de resultaten en hoe heeft ons online marketingbureau deze behaald?

Uit onderzoek bleek dat het beter was om een aparte website te bouwen gericht op internationale klanten om zo de online zichtbaarheid van Van Poecke & Zn te boosten. Hierdoor konden we beide websites specifiek afstellen op de gewenste taal en afzetgebied. Ook verbeterden we verschillende technische aspecten van de huidige website die zich nu enkel nog richtte op potentiële klanten in eigen land. Beide websites werden bovendien voorzien van content om hen informatiever en SEO-vriendelijk te maken.

De samenwerking is een succes voor Van Poecke en Zn De vindbaarheid van het bedrijf is verbeterd. De Belgische trefwoorden scoren in de top 10, top 5 of zelfs top 3 van Google, waardoor het bedrijf in eigen land goed vindbaar is. Tevens wordt de klant op zijn belangrijkste Engelse trefwoorden gevonden in de top 10 van Google. Deze verbeterde online zichtbaarheid heeft gezorgd voor een toename in het verkeer naar zowel de Nederlandstalige als Engelstalige website.

×

Desktop voorbeeld

Plan hier uw adviesgesprek

Wilt u meer weten over wat Grizzly New Marketing voor uw website kan betekenen? Vul dan het onderstaande formulier in. Eén van onze medewerkers zal dan contact met u opnemen.

 

Of bel ons op

+31 (0) 76 520 02 58

Hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens kunt u lezen in ons Privacy beleid.

Kunstgrasgigant

Kunstgrasgigant is een bedrijf dat kunstgras verkoopt in zowel de particuliere als de zakelijke markt. Het bedrijf heeft inmiddels meerdere vestigingen verspreid door heel Nederland, waaronder in Ridderkerk, Noordwijkerhout, Werkendam en Koudekerke. Ze hebben dan ook een landelijke dekking met showrooms.

1.800

Offerteaanvragen

2.220

Aanvragen voor stalenpakketten

90%

Trefwoorden scoort in de top 10

Wat is het doel van de samenwerking met ons online marketing bureau?

Kunstgrasgigant ging in 2012 de samenwerking met Grizzly New Marketing aan om hun regionale vindbaarheid per vestiging te vergroten. Dit bedrijf wilde ook een groei realiseren in websiteverkeer, offerte-aanvragen per vestiging en aanvragen voor stalenpakketten. Ze zagen namelijk toen al in dat het belangrijk is om goed vindbaar en zichtbaar te zijn op Google.

Beer met Kunstgras logo

Hoe is de doelstelling behaald?

Om de beoogde doelstelling te behalen, is een breed dienstenpakket opgestart. Waar we begonnen met een startpakket van enkele trefwoorden, is dit al snel uitgebouwd tot een groter pakket. Inmiddels bestaat de campagne uit een veelvoud van het aantal trefwoorden in vergelijking met waar we mee begonnen. Hiervoor hebben we SEO-vriendelijke dienstenpagina’s gebouwd over de toepassingen van de diverse soorten kunstgrassen. Dit hebben we vanuit verschillende invalshoeken doorgevoerd. Zo hebben we bijvoorbeeld teksten lokaal ingestoken om de regionale bezoeker aan te spreken en hebben we met diverse Google Ads disciplines meer offerte-aanvragen binnengehaald. Begin 2019 is de nieuwe website live gegaan die we custom gebouwd en technisch geoptimaliseerd hebben. Hierbij staat gebruiksvriendelijkheid voorop. Dit is gedaan om structureel betere prestaties uit de website te halen en de klant kwalitatieve leads aan te leveren.

“Grizzly Marketing staat bij ons voor persoonlijke en meedenkende professionals die van meerwaarde zijn voor onze organisatie.”

Waarin komt het succes van de samenwerking naar voren?

De samenwerking is succesvol verlopen voor Kunstgrasgigant. Ruim 90% van de trefwoorden die we voor dit bedrijf inzetten, scoort inmiddels binnen de top 10, waardoor ze regionaal goed vindbaar zijn. Het doel voor het komende jaar en de jaren die volgen is om nog beter zichtbaar te worden en meer te digitaliseren om zo een hoger rendement uit de stalenpakketten te halen. Daarnaast komen er nieuwe vestigingen bij en is het doel om ook voor deze locaties snel een uitstekende online vindbaarheid te creëren.

Bekijk de pakketten

Andere succes cases